Snuffle

Sinds 2011 heeft Muziekvereniging Groenlo jeugdslagwerkgroep Snuffle in het leven geroepen. Daarnaast hebben wij vanwege het grote animo sinds september 2013 een tweede jeugdslagwerkgroep en in 2015 een derde groep.

Wanneer de leerlingen een klein jaartje individueel les hebben gehad/ of voldoende niveau hebben om mee te kunnen met een groep krijgen ze de mogelijkheid om aan te sluiten bij Snuffle 3. Deze jongste groep repeteert op de woensdagavond van 16.00 uur tot 17.00 uur. Zij leren in groepsverband met elkaar spelen en naar elkaar te luisteren. Snuffle 2 zijn slagwerkers die iets ouder zijn en stukken kunnen spelen met een hoger niveau. Snuffle 2 repeteert iedere woensdag van 17.00 uur tot 18.15 uur. Beide groepen worden gedirigeerd door John Sonderen. Wanneer men klaar gestoomd wordt voor Shuffle, komt men terecht in Snuffle 1. Zij repeteren op woensdag van 19.15 tot 19.45 uur, de les wordt gegeven door Frans Kemna. Vervolgens sluit deze groep aan bij de Shuffle repetitie tot aan de pauze.